HTML

Geronimo - Műfordító blog

Ezen a blogon műfordítással kapcsolatos bejegyzések lesznek. Konkrét problémák, amik felmerülnek munka közben, feladványok, önterjúk és remélhetőleg interjúk műfordítókkal.

Friss topikok

  • neofrix baszmacs: Hurrá, ennyi kihagyás után új poszt! Várjuk a többit! (2012.11.16. 09:10) Sopaipilla és maricón
  • Pável: lehetne talán pontosítani az ered. kiejtés szerint, pl. khula, stb... és akkor nem annyira fura :) (2011.07.11. 14:46) A kulák
  • rebiherman: még az előbbi kommentemhez: századelejei alatt a XX. századot értem. Még meg kell szoknom a század... (2011.03.21. 15:03) Ab Åbo
  • Kurta: Nem vagyok a fordítói lábjegyzetelés híve, de mostanában találkoztam egy novellában a következő mo... (2011.02.18. 12:54) A názáreti születés
  • martianhellacopter: Remek cikk; köszönöm! (2011.02.04. 02:02) Superior stabat translator

2010.11.26. 23:21 Papolczy

Hova véssük a nevünket?

Szándékosan nem írok szerzőt, címet, mert nem akarom, hogy kideríthető legyen az érintettek kiléte. Nem mai sztori.

Megkaptam a kiadótól egy tördelt levonatot. Ilyenkor a fordító még egyszer átolvassa a szöveget, belejavítgat, de tartalmi változtatást már nem illik eszközölni. Helyesírás, központozás, elválasztás, esetleg szórend. Ezeket persze a korrektor is kiszúrja, a fordító inkább csak több szem többet lát alapon fésüli át a szöveget.

A szóban forgó regény nyomdakész levonatában azonban furcsaságokat találtam. A legfurcsább a magánhangzóharmónia időnkénti felrúgása volt, pl. felsétáltam a hegyra. Javítottam, és nem nagyon értettem, miért írtam le ilyet annak idején, és miért nem vettem észre korábban. Aztán jött az udvaron lévő "szeméthegy". Pedig egyértelműen szemétdombról volt szó. Javítottam. Akkor világosodtam meg, amikor a narrátor azt írta, hogy "belevéstem a nevem a pahegya". Valaki a szerkesztés valamelyik fázisában az összes "domb"-ot "hegy"-re cserélte, és ehhez a Word "összes cseréje" funkcióját használta.

 

Szólj hozzá!

Címkék: anekdota


A bejegyzés trackback címe:

https://geronimo.blog.hu/api/trackback/id/tr632475880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása